21 June 2009

Tali Hayat Akan Jadi ‘Tali Gantung’ - Hajat UMNO/BN Gunakan ‘Kerajaan Perpaduan’ Hampa

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita6/tali-gantung.jpgKUALA TERENGGANU – Hajat UMNO untuk mengeksploitasi isu ‘Kerajaan Perpaduan’ sebagai ‘tali hayat’ yang menyelamatkan sisa-sisa umurnya tidak kesampaian, apabila pelbagai pihak yang berkata PAS ‘dalam kecelaruan dan krisis’ sebaliknya kini semakin tenang.

Malah tali hayat yang diharapkan itu mungkin bertukar menjadi ‘tali gantung’ apabila semua pihak dalam PAS dan Pakatan Rakyat kini sudah berpakat menolak terus apa-apa perbincangan dengan UMNO dan Barisan Nasional (BN) berkaitan kerajaan perpaduan.

Setiausaha Agung PAS, Dato’ Mustafa Ali berkata PAS tidak berminat sama sekali untuk mengadakan perbincangan dengan UMNO termasuk berkaitan dengan idea pembentukan kerajaan perpaduan.

"Merujuk kepada kenyataan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin di Kuala Krai, Kelantan semalam, saya ingin menegaskan bahawa Parti Islam Se-Malaysia tidak ada minat sama sekali untuk berbincang dengan UMNO termasuklah atas isu kerajaan perpaduan buat waktu ini," kata Mustafa dalam kenyataan satu perenggan yang diemelkan kepada media pagi semalam.

No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese