03 December 2008

Lagi Cerita Mukhriz - Malaysiakini



Anggota Parlimen Jerlun Datuk Mukhriz Mahathir berkata beliau tidak akan menarik balik kenyataannya berhubung cadangan supaya diwujudkan hanya satu sistem pendidikan di negara ini.

Mempertahankan cadangannya itu, Mukriz berkata beliau tidak merasakan apa yang dikatakan itu salah kerana ia hanya satu cadangan yang bertujuan untuk merapatkan perpaduan antara kaum di negara ini.

Harakahdaily : Satu sistem pendidikan:Nurul Izzah bidas Mukhriz
~penarik beca : Samy Vellu, Kit Siang turut 'membantu' kempen Mukhriz

3 comments:

cacamerba said...

Maaf tuan, nak tumpang bertanya ...

Anak Mukhriz Mahathir tu bersekolah di mana?

Adakah di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina?

Adakah di Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil?

Adakah di Sekolah Kebangsaan?

Atau, adakah di INTERNATIONAL SCHOOL?

Maaf, saya hanya bertanya ....

Maaf, saya hanya manis di bibir ...

Totalcare said...

This leader never learn at all, if he want to be Malaysian leader in near future, he should learn how to talk and comment.

Malaysia consist of Malay,Cina, India, Kadazan, dan lain. They are Rakyat (Malaysian) who work hard and pay the income to Malaysian goverment to pay all this politician salary and allowance.

They can not just comment without consider others beside Malays, others also rakyat Malaysia who contribute malaysia growth. If you deal business with China or India, without second language, can you deal business with them. Their purchase power bigger then Malaysia. Just only master in BM. how do you communicate with them?

Why you want to make so many sensitive issue to everybody.

We young generation only respect and vote for the leader who really care Malaysian.

Atui Dtabasan said...

Mukriz cuma memberi cadangannya, satu di antara banyak.........Niatnya supaya kita bersatu,
tapi apa pula masalahnya dengan cadangan tersebut. Tak mahu cakap tak mahu. Bajau di Sabah pun sedang berusaha untuk mendirikan sistem pendidikannya tapi tidak seperti Tamadun China dan India kami tidak punya apa-apa. yang ada adalah Malaysia.Kadazan juga telah berjaya menjadikan bahasa kadazan dusun sebagai satu subjek mata pelajaran tapi belum punya sistem pendidikan sendiri. Kita juga ingin berurusan niaga dengan bangsa lain malangnya mereka tersekat-sekat bercakap BM jadi cakap BI kita tak pandai jadinya tiada sebarang deal ynag dpt dibuat.tiada sebarang perpaduan. kita juga bayar tax tapi pendapat kita dengan mukriz hampir sama. tidak semua pembayar tax tidak sokong pendapat mukriz.

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese