09 November 2008

Himpunan Bersih malam ini - Malaysiakini

KUALA LUMPUR - Bagi memperingati perhimpunan Bersih yang berjaya menghimpunkan hampir 50,000 rakyat Malaysia di ibu negara tahun lalu, malam ini satu perhimpunan akan diadakan bagi mengimbas kembali tuntutan rakyat bagi pilihan raya Bersih.

Malam ini, rakyat dijemput untuk menyertai himpunan ini,dengan nyalaan lilin himpunan akan diadakan di Padang AmCorp Mall, Petaling Jaya Selangor pada jam 9 malam ini.

Bersama-sama pemimpin parti politik dan NGO, himpunan ini seumpama ini seringkali diadakan disini bagi membantah mereka yang ditahan di bawak Akta Keselamatan Dalam Negeri yang zalim.

Dalam satu kenyataan, Bersih menekankan bahawa gesaan untuk reformasi pilihan raya seiring dengan pendirian kami dalam memansuhkan ISA dan tuntutan kami untuk kebebasan media ke arah Malaysia yang demokratik dan bebas.

Perhimpunan anti-ISA di Ipoh yang akan diadakan pada hari yang sama juga akan memperingati ulangtahun pertama perhimpunan aman BERSIH. Orang ramai digalakkan untuk menganjurkan acara nyalaan lilin di mana juga bagi ‘masa hadapan yang lecih cerah’. - SK

No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese