26 March 2009

Kota Bharu: DS Anwar, TG Haji Hadi, Dato Haron Din dan TG Nik Aziz

MSK : Sementara mendengar ceramah kat Stadium Mini Pasir Mas, aku cuba update sikit.

Aku sampai di Kota Bharu jam 7 petang tadi. Kami lepak sekejap kat JKR 10 untuk mandi-manda sebelum pergi ke Pasir Mas untuk majlis ceramah kat Stadium Mini Pasir Mas.

Sebaik sampai kat JKR 10, aku nampak Speaker DUN Perak V. Sivakumar pun ada. Bila bersembang dengan member-member yang ada disana, aku dapat tau DS Anwar, TG Haji Hadi, Dato Haron Din dan TG Nik Aziz telah mengadakan pertemuan khas di JKR 10.

Mereka sampai di Kota Bharu selepas zohor dan berbincang sehingga kira-kira jam 4.30 petang. Apabila keluar dari bilik mesyuarat, semuanya senyum dan menunjukkan ibu jari tanda bagus kepada semua yang ada. Apa yang dibincangkan…tak siapa yang tau kerana hanya mereka berempat yang tau.

Cerita tentang pertemuan lapan mata ni mula-mula di hebohkan oleh MSO dan walaupun aku dapat menghidu semalam, tapi tak sempat nak sampai di Kota Bharu tepat pada masanya. Dan masalah lagi satu ialah, member-member kat Kota Bharu..hatta yang bekerja dengan MB nik Aziz pun tak tau menahu! Setengahnya tak sedar pun dalam bilik TG Nik Aziz sedang berlangsung pertemuan lapan mata.

Kalau setakat pertemuan, aku tak heran. Tapi bila penuh dengan kerahsiaan…yang tu aku syok nak tau. Ada sapa-sapa tau?

Dan lebih mengejutkan…ketika aku sedang melayari internet untuk mengetahui apa yang sedang berlaku di PWTC, tiba-tiba Speaker DUN Perak..YB Sivakumar masuk kedalam rumah tetamu didalam kawasan JKR 10. Apa cerita?

Sampai la kami makan kat sebuah restoran di kota Bharu…sapa pun tak mau bukak cerita. Tak pasti..tak tau atau tak mau cerita.

dsc096742
Apa pun…seperti yang aku cakapkan dalam posting terdahulu Bukit Gantang masih belum hot. Krisis Perak pun sudah kool..tetapi yang hot sekarang dan selepas ini ialah di Putrajaya.

Belum pasti berapa kerat pemimpin UMNO yang akan turun ke Bukit Gantang..kerana masing-masing akan memberikan tumpuan ke Putrajaya. Belum pasti siapa pemimpin Umno yang akan berkempen di Bukit Gantang kerana masing-masing nak jaga kerusi masing-masing.

Anwar, Hadi, Nik Aziz dan Haron Din sudah tersenyum lebar. Orang-orang Pak Lah sudah menguasai Wanita dan Pemuda UMNO. Geng-geng Perak Bangkit sudah berdebat sesama sendiri…manakala Najib masih mengimpikan kerusi Perdana Menteri.

Kita tunggu tarikh keramat….1hb April 2009. (link)

No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese