31 January 2010

Siap Sedia Hadapi Serangan UMNO-BN



Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa pimpinan parti merapatkan saf menghadapi gelombang baru serangan Umno-BN.

Bercakap di satu siding akhbar di Ibu Pejabat PKR Pusat hari ini, Anwar berkata Umno sengaja merancakkan masalah kecil dalam Pakatan Rakyat untuk menghakis keyakinan rakyat.

Antara bukti jelas operasi terbaru ini adalah siasatan rasuah dan hasutan keatas wakil rakyat Pakatan Rakyat dan pembantu-pembantu mereka.

“Ada usaha untuk menyiasat juga bukan pimpinan kerajaan negeri Selangor, YB Lim Guang Eng, YB Lim Kit Siang, YB Karpal Sing dan YB Nik Aziz dan kita tengok semua ini disegerakan dan dalam masa yang sama termasuk saya akan dihadapkan ke mahkamah. Jadi dengan cara ini mereka rasa kekuatan kita akan terjejas.

Anwar mengingatkan adanya ejen-ejen provokasi yang diwujudkan Umno-BN untuk mengugat persepsi rakyat terhadap PKR.

“Jadi kalau ada masalah dibangkitkan dan mereka berjaya mendampi

1 comment:

Anonymous said...

UBN sangat takut pengaruh DSAI sejak sebelum PRU12 dulu lagi! Menjelang PRU12 ada penceramah melhirkan bahawa musuh yang digeruni masa itu bukannya PAS, tetapi ialah DSAI. Kekalahan banyak kerusi UBN begitu menakutkan mereka. Peristiwa perlantikan MB di Perlis dan Terengganu yang penuh kontroversi menambahkan perit UBN. Ulasan TDM berkaitan dengan hal tersebut jelas mempengaruhi mereka. Lalu mereka mengambil tindakan yang sangat tidak bermoral terahadap Perak. Keadaan kini lebih parah dan malang apabila bekas-bekas MB telah dinafikan apabila mereka telah dinafikan peranan seperti yang berlaku di Kedah dan Perak. Kini pihak UBN sedang berusaha bersungguh-sungguh bagi merampas Selangor seperti digambarkan dalam kenyataan Noh Omar yang mengatakan bahawa DSAI tidak layak jadi penasihat ekonomi di Selngor. Dulu dia melayan wartawan seperti seorang samseng. Masakan para wartawan lupa?

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese