28 January 2010

Kelantan berjaya kurangkan kadar kemiskinan



Kadar kemiskinan di Kelantan telah menurun kepada 4.1 peratus pada 2008 berbanding 7.2 peratus pada 2007 dan 10.4 (2004).

Ini bermakna kadar kemiskinan di Kelantan 0.3 peratus lebih tinggi daripada purata kadar kemiskinan peringkat negara iaitu 3.8 peratus.

Anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa berkata, bagi kategori penduduk miskin tegar Kelantan hanya mempunyai 0.6 peratus, di mana jumlah itu jauh lebih rendah berbanding peringkat kebangsaan 0.8 peratus. > harakahdaily

3 comments:

Anonymous said...

kepala butuh la ngkau, dengar la cakap si munafikun tu. memang la kemiskinan dicapai sebab data yang sebenar disorok dan yang miskin dibela oleh kerajaan pusat. kerajaan nik kepala babi aziz bagi apa pada mereka ni,

Anonymous said...

ni kenapa pulak ni?? ader kena mengena dgn mak bapak engko ker,kemiskinan d Klantan ni?? Syukur la kadar kemiskinan dpt di kurangkan..tak kira la d Kelantan atau di mana-mana..apa punya kepala mangkuk..la.

Quantum Metal Consultant said...

Kita berharap wakil rakyat di kawasan masing masing betul2 buat kerja kerana data yang diberi takut2 tersasar jauh dari kenyataan.

Baik di mana sahaja, kerajaan, tak kiralah apa cop partinya dan di negeri mana dia mentadbir, selalu mengeluarkan data 'sedap didengar'dan lebih tepat 'pembohong' kepada rakyat.

Sedikit yang dihulurkan, tetapi gembar gemburnya lebih.

Apapun Kota Bharu memang sedang pesat membangun. Membangun untuk siapa? Tanya ahli politik?

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese