17 January 2010

Isu Penangkapan 2 Mahasiswa

15 Januari 2010 sekitar 70 mahasiswa telah berhimpun secara aman di Bangunan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) untuk menghantar memorandum tuntutan mahasiswa terhadap perlaksanaan pilihanraya kampus yang bebas dan adil serta memansuhkan perlaksanaan sistem e-voting. Di peringkat mahasiswa telah berjaya menghantar memorandum berkenaan dan mendapat respon yang baik.

Namun, malangnya perkara yang tidak diingini berlaku dengan dicemari oleh tindakan pegawai polis yang tidak profesional menangkap 2 orang mahasiswa. Perbuatan berkenaan menyebabkan keadaan telah menjadi kecoh dan menimbulkan pandangan umum yang negatif terhadap hasrat mahasiswa berkumpul semalam.

Kami mahasiswa menegaskan agar :

1) Tuntutan-tuntutan kami tidak dipandang rendah di peringkat KPT tetapi mereka perlu melunaskan janji mereka untuk membuat satu perubahan pada pilihanraya kampus kali ini.

2) Menyelar tindakan polis yang tidak profesional dalam melaksanakan tugas sehingga menghuru-harakan keadaan dengan tangkapan yang tidak munasabah. > Mohd Ridzuan B Othman

Polis kasari siswa : “Mereka timbulkan kekecohan dahulu!” - Bantah

No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin