12 May 2009

Nizar gantung tugas dua pegawai kanan termasuk SUK

IPOH: Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini menggantung tugas Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato' Dr. Abdul Rahman Hashim. Sehubungan dengan itu Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Jamalludin Al Amini Ahmad dilantik untuk memangku tugas Setiausaha Kerajaan Negeri berkuat kuasa serta merta.

Itu adalah beberapa keputusan yang dibuat dalam mesyuarat Exco pimpinan beliau di ibu pejabat PAS negeri, tengah malam tadi.

Petang semalam, Mohammad Nizar turut menggantung tugas Penasihat Undang-undang Negeri, Datuk Ahmad Kamal Md Shahid berkuat kuasa serta merta sebaik sahaja Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengisytiharkan beliau sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Pada pagi esok, Mohammad Nizar berkata, beliau akan mempersembahkan permohonan untuk menghadap Pemangku Raja Perak, Raja Nazrin Shah Sultan Azlan Shah.

"Bukan menghadap, kami hanya mengemukakan permohonann untuk menghadap," katanya pada sidang media yang diadakan kira-kira pukul 12.30 malam tadi.

Mohammad Nizar berkata, beliau dan kesemua Exconya akan memulakan tugas seperti biasa pada pukul 7.15 pagi ini.

Beliau juga berkata, mesyuarat tersebut memutuskan untuk meneruskan dasar-dasar yang diputuskan oleh kerajaan negeri di bawah Barisan Nasional (BN) selama tiga bulan yang boleh membawa manfaat kepada rakyat.

Selain itu katanya, V Sivakumar masih merupakan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) yang sah.

Katanya, Datuk R Ganesan yang dilantik oleh BN sebagai Speaker DUN adalah tidah sah kerana masih belum mengangkat sumpah.

Sehubungan itu kata beliau, apa juga kemungkinan sidang DUN tergempar yang akan dibawa BN pada pagi ini adalah tidak sah.

"Untuk mengadakannya, mereka mesti memberi notis," katanya.

Petang tadi Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan bahawa Nizar adalah Menteri Besar yang sah.

Dengan keputusan itu, persoalan mengenai siapakah Menteri Besar yang sah - antara Nizar dan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, yang menyebabkan negeri itu dilanda krisis politik sejak Februari lalu akhirnya terjawab.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Abdul Aziz Abd Rahim memutuskan bahawa Nizar tidak mengosongkan jawatan Menteri Besar kerana beliau tidak kehilangan kepercayaan majoriti anggota DUN.

9 comments:

jamilkucing said...

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 5, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan 'suara rakyat' dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma wal juburi!!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma al juburi membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS setelah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu pencacai PR akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah pencacai PR akan mengatakan berlakunya 'rampasan kuasa' sekiranya al juburi berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1 kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (Anwar Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari BABI (Brother Anwar Bin Ibrahim) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar al juburi balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana.... Amin!

Anonymous said...

tak tahu nak kata apa kat en jamilkucing nih...tak cerdiknya lah....

indraputra80 said...

Jamil...

Kalau lu pandai sangat ,mengaapa tak masuk dalam Mahkamah,dan kemukakan evidence pandagan pendapat bukti yang di sebutkan tadi.

Mungkin Hakim tur tidak tahu fakta yang berkenaan,seperti yg.lu katakan.

Kemudin mengelar nama sesaorang yang tidak di sukai nya,ada lah di larang(Haram) seperti yang di sebut dalam Alquraan.itu yg gua belajar dan yg.gua faham.

Cuba buka sikit mata dan minda...

Mak Bapak susah payah memelihara kita sampai macam sekarang ni.

Sejuk perut Ibu jika kita senantiasa bersikap sederhana dan berbaik sangka.,melainkan sebaliknya.

Belajar lah lagi kerana ilmu itu penting sampai akir hayat,dan pergi lah sampai ke Cina sekali pon itu pesan Nabi.

Jgn Maree!!!!

Anonymous said...

to jamilkucing,

harap2 anda ni bukan kucing. tiada masalah dgn angka tp kaedah. kenapa tidak ikut kaedah yang betul. kalau rasa BN ada suara majoriti, kenapa tidak tunggu sidan dun utk undi tidak percaya. Ini menunjukkan BN bodoh dan gelojoh spt jamilkucing.

Anonymous said...

jamilkucing ni bukannya bodoh tapi bangang nak mampusss...suka berjubo gamaknyer...

Anonymous said...

Jangan dok layan sangat orang mental macam jamilkucing tu....takde kepekdah nyaer...
biar Tuhan jer bagi apa yang sepatutnya....
Baik dia melayu ker,ahiUmnooooo ker atau islam atau tak Islam ker dia ..biarkan..
bukan tak ada petunjuk..sekarang zaman dunia tanpa sempadan...
AlaMin

perompak harta rakyat said...

rakan-rakan seperjuangan PR ku sekalian, 'jamilkucing' adalah pencacai najis iaitu pencacai tahap 1, tahap yang paling hina dalam semua pencacai umno. Nama yang diguna pakai menunjukkan buah zakarnya sudah tidak dapat berfungsi dengan sempurna.

Kalau kita ke jamilkucing blog, kita akan tahu jamil ni adalah salah seorang reformis yang sudah lama berdampingan dengan bakal PM Malaysia ke 7, malah beliau sudah rapat dengan Anwar sebelum krisis pemecatan DSAI pada 1998 lagi.

Menggunakan nama orang lain untuk mengeluarkan kata-kata dangkal merupakan tabiat pencacai najis umno sejak azali lagi. Sekiranya benar Umno yakin mempunyai sokongan majoriti maka bubarkanlah DUN. Jika dulu di Kuala Terengganu semasa PRU 12 pun BN menang tetapi apabila penyandangnya meninggal dan Pilihanraya diadakan semula PR menang dengan majoriti yang lebih selesa.

Tetapi kita tidak sesekali mendakwa setiap pilihanraya PR pasti akan menang, kita cuma minta bubar DUN, kalau keputusan Pilihanraya tersebut BN menang secara gentleman maka kami akan berpuas-hati dengan kekalahan tersebut dan dipersilakan secara hormatnya kamu memerintah Perak.Kita jumpa lagi pada PRU 13.

Tapi apa yang kita dapat lihat hari ini BN mengaku mendapat sokongan majoriti tapi bila diminta bubar DUN menggeletar lutut.

3 ekor katak yang 'bebas' itu kalau para pencacai nak tau sebelum diberi amanah untuk menjadi calon PR pada PRU 12 yang lepas,mereka semua telah berjanji setia pada Parti dan tidak akan berpaling tadah, maka untuk itu mereka diminta menandatangani surat perjanjian tidak bertarikh yang mana sekiranya mereka melanggar janji sumpah setia bersama Parti serta belot dari perjuangan asal maka mereka akan dianggap telah mengosongkan kerusi mereka. Susah sangatkah pencacai BNatang nak paham?

Jadi apabila Mahkamah telah memutuskan DS Nizar Jamaludin adalah menteri Besar Perak yang SAH adalah penting untuk beliau menghadap DYMM Sultan Perak untuk memperkenan kan pembubarab DUN. Kerana inilah satu-satunya cara untuk menyelesaikan kemelut politik di Perak.

Kepada YB Nizar (bakal Timbalan Perdana Menteri Malaysia dibawah DSAI) pula, diharap kalau dah gantung 3 ekor Munafik ni, jangan pulak GAJI dia berjalan, kalau tak diorang melancong pegi Disneyland dengan Khir Toyo + bini + anak2 + orang gajilah jawabnye...

kih....kih...kih..

perompak harta rakyat said...

Artikel oleh : abang tiri imah_zuhri yang menetap di US
Dipetik daripada : sebuah akhbar di US

P/S : artikel ini diterjemahkan ke dalam bahasa melayu agar mudah difahami...harap maklum

Tahap 1 : penchacai najis
Penchacai UMNO tahap paling rendah dan paling hina diantara banyak2 penchacai... golongan-golongan ini menyokong UMNO kerana tak pernah menggunakan otak mereka sepanjang hidup mereka... Akhirnya mereka menganggap UMNO adalah betul dan siapa yang tak menyokong UMNO merupakan AL-JUBURI, PENDERHAKA, PETUALANG, PENGKHIANAT BANGSA, AGEN YAHUDI, dan lain-lain... mereka juga terdiri daripada orang-orang yang mudah mempercayai media-media BN yang mana () terutamanya TV3 (lebih dikenali sebagai TV3/4) Utusan Meloya, berita hairan,RTM dan yang sama waktu dengannya....
Orang-orang berakal waras sukar mempercayai setiap butir patah perkataan yang keluar dari mulut pembaca berita dan tulisan editor surat khabar cari makan mereka.

Tahap 2 : penchacai biasa
Penchacai UMNO yang tidak kurang hinanya dengan tahap penchacai najis... mereka dikatakan lebih bijak sedikit dari tahap penchacai najis... mereka gemar memfitnah parti-parti lain selain UMNO dengan cerita-cerita yang tidak masuk akal...sebenarnya mereka yang tak masuk akal sebab mereka tak ada akal... disamping sifat mereka yang mudah mempercayai kata-kata BN dan kata-kata dari media BN... mereka juga gemar memaksa orang-orang lain mempercayai kata-kata (fitnah-fitnah) mereka... siapa yang tidak mempercayainya dianggap sebagai KETINGGALAN ZAMAN, AL-JUBURI, AL-LIWATI, UNTA dan lain-lain.

Tahap 3 : totok
Penchacai UMNO yang mempunyai minda yang sederhana... tak bodo, tak pandai... mereka gemar berforum di Tranungkite dan Mykmu... Mereka juga gemar edit video dan diupload ke youtube untuk tatapan anak-anak muda (dengan niat provokasi)... malangnya mereka kurang bijak untuk edit video sehingga video mereka mendapat rating yang rendah di youtube... Mereka juga gemar mencari pasal setiap kali berhujah dan jika mereka kalah, mereka akan menggelarkan puak PR sebagai UNTA, AL-JUBURI WAL-LIWATI, DIANA DANIELLE dan lain-lain.

Tahap 4 : sontok
Penchacai UMNO yang mempunyai minda dari tahap sederhana hingga tahap tinggi (tapi ada unsur-unsur kebenakan)... sama seperti puak totok, mereka gemar berforum di tranungkite dan mykmu tapi mereka lebih advance dengan membina blog-blog mereka sendiri... blog-blog mereka selalunya berunsur fitnah serta propaganda serta provokasi yang ikhlas dari hati mereka... sesiapa yang tidak bersetuju dengan artikel di blog mereka akan dilabel sebagai AL-JUBURI, BONEKA DAP, BONEKA KARPAL SINGH, BONEKA NGA DAN NGEH, BONEKA S.SIVAKUMAR, BONEKA LEE CHONG WEI dan lain-lain.
Contoh yang mudah saya beri di sini ialah Parpukari.

Tahap 5 : brontok
Penchacai UMNO yang terdiri dari golongan cerdik pandai (tapi ada unsur-unsur kegoblokkan)... mereka ini mampu berfikir baik atau buruk... tapi malangnya... fulus punya pasal... UMNO pon UMNO lah... segelintir pihak berkuasa contohnye peguam negara, Pengerusi SPR, Pengerusi SPRM, Ketua Hakim Negara dan sebagainya merupakan golongan brontok... sesiapa yang kata golongan ini salah atau menyalahgunakan kuasa akan dilabelkan sebagai AL-JUBURI, AL-LIWATI dan lain-lain.

(P/S : virus brontok yang pernah menggemparkan dunia IT tidak ada kaitan dgn artikel ini)
diubah suai sikit dari karya asal by Topeng Perak® Unmasked

Anonymous said...

Pada Saudara Jamil Al-kuching Al- pencacai Al-Bukan ahli umno Al-Bangsarrti....

aLjAMIL aL BANGSARRTT PUN MALU NAK JADI AHLILL UMNORR....

Ini lah level level pencacai yg ada dalam partii yg konon nyan memperjuangkan orang orang melayu tetapi disebaliknya akan terus menekan dan menindas orang2 melayu yg tidak memnyokong perjuangan mereka . Malang sekali Bro Al-Kuching hanya nampak yg tiga ADUN yg meloncat tetapi ttak nampak kenapa mereka meloncat....\

Mereka terpaksa meloncat bukan kerana perjuangan untuk rakyat TETAPI nak selamatkan diri mereka yg sedang dituduh melalkukan rasuahh.....

Al-kuchng al-bangsarttt gagal untuk melihat dari sudut itu kerana ketaksuban menyokong apa sahaja yg BN buat itu semua nya betul....mata Al0kuching kabur atau buat buat kabur kerana perasaan cinta kasih sayang pada parti UMNO yg dia tidak menjadi ahli itu....sudah mencapai tahap cipann..( tahap suka gilerr)

Al-kuching tak melihat suasana dalam Dewan ADUN masa 7 Mei bagaimana tetiba sahaja Al polisi dengan ramai nya boleh berada dalam Dewan dan meheret Speaker Dewan keluar dengan cara yg paling tidak tertib....

Sepatut nya Al=polisi yg kene keluarr...


Diharap Ketua Polis Negara dan Ketua Polis Perak TOLONG letak Jawatann..

Kalau POLIS pun dah tak tahu Hormati undang2 macam mana Al-Polisi nak suruh rakyat yg bayar cukai nak hormat Al-polisi..

Akhir kata kepada AlJamil Al-kuching....kita tengok keputusan Pilihan raya nEgeri Perak sekira nya ada pembubarann...

Baru saudara tahu rakyat pilh yg mana sebenar nyaa....


SEBENARNYA RAMAI ORANG DAH MENYAMPAH PARTI BN /UMNO YG .....SAUDARA PUN BUKANNYA MENJADI AHLI NYA ITU...

Salam mesra dari.. Kuching Jantan Perak...

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin