03 March 2009

Penyokong UMNO Baling Batu, Botol Ke arah Nizar

Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin dibaling botol air dan batu oleh kumpulan yang dipercayai penyokong UMNO selepas sidang tergempar Dewan Undangan Negeri.

Kejadian berlaku di luar pejabat DAP di Ipoh setelah Nizar selesai mengadakan sidang akhbar mengenai persidangan bersejarah itu yang diadakan di bawah pokok di hadapan Bangunan Dewan Undangan Negeri yang diambil alih oleh polis

Ketika memasuki keretanya, sekumpulan orang membaling botol air mineral dan batu ke arah Nizar sebelum melarikan diri (Sendiri mau Ingat : Penakut Org2 Umno ni sama mcm Yahudi).

Kira-kira sejam sebelum itu, Nizar dan rombongannya dihalang oleh penyokong UMNO ketika mereka dalam perjalanan untuk menghadiri sidang tergempar berkenaan.

Malaysiakini melaporkan polis yang di kerah disitu tidak bertindak terhadap kumpulan berkenaan.

Nizar dan rombongannya berjaya melepasi sekatan itu. Namun mereka dihalang, dan dikasari oleh polis apabila tiba di pintu masuk Bangunan Perak Darukl Redzuan.

Pada sidang medianya, Nizar berkata pihaknya menepati segala peruntukan perlembagaan untuk mengadakan sidang tergempar itu.

“Kita terpaksa mengadakan sidang di bawah pokok atas doktrin keperluan kerana kami dihalang daripada memasuki bangunan dewan, namun kami harus memenuhi tanggungjawab kami berasaskan notis (siding) yang dikeluarkan oleh Speaker,” kata Nizar

6 comments:

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

Tugas tambahan menanti UNIT AMAL PAS. Sila kenal pasti kumpulan manusia kurang ajar yang baling batu dan botol air ke arah YAB MB Perak.

Tangkap mereka, dan hanyutkan ke Pulau Jerjak.

Tidak layak bercampur dengan masyarakt org biadap mcm tu..

malayamuda said...

UMNO menunjukkan ke celakaan nya
UMNO memang kurang ajar

UMNO menghina Islam biler berkelakuan seperti anjing murahan yang gilakan kuasa

Anonymous said...

UMNO jangan cabar orang melayu!

INGAT bukan semua melayu itu UMNO nanti padah jika bermain api....

melayu perak.

Anonymous said...

Nasib baiklah orang Umno baling dengan batu dan botol. Sepatutnya Nizar mabuk kuasa tu dibaling dengan taik babi. Uni Amal PAS sila kenal pasti kumpulan yang baling batu tua. Betulkah orang Umnbo atau orang Pakatan Rakyat. Tapi Unit Amal PAS ni sapa? Apa lu punya kuasa. LU pun berok makyeh kut

Anonymous said...

Betulke kata Karpal Sing, pemuda umno celaka? Memanb betul apa yang dicakap Karpal tu. HIDUP KARPAL SING.

Anonymous said...

WAHAI SAUDARA2 KU MELAYU2 SEKALIAN, KENAPA KITA SEMUA NK BERTEGANG LEHER, BERPERANG SESAMA SENDIRI.SAYA MERAYU KEPADA SAUDARA SEKALIAN.LIHATLA SIAPA YG UNTUNG SEKARANG??MELAYU MENDERHAKA RAJA, MELAYU BERGADUH DI BARISAN DEPAN, TAPI MANA CINA & SINGH DAP, MANA KELING PKR???SEMUANYA TENGAH DOK PERHATI GELAGAT MELAYU DENGAN SENYUM PANJANG.SEDIKIT SEBANYAK MISI SEBENAR CINA-CINA (BAIK DAP,PKR,MCA & GERAKAN)UNTUK MELAGA-LAGAKAN MELAYU TELAH TERCAPAI!!!SEDARLAH BANGSA KU, KUASA X PUNYA APA2 MAKNA JIKA TANAH JEJAK PUSAKA INI TERGADAI, X PUNYA APA2 MAKNA SEKIRANYA RAJA2 KITA DICACI (YG MENCACI IALAH ORG MELAYU SENDIRI).TEPUK DADA, TANYA IMAN.TAMPAR MUKA TANYA AKAL....

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese