05 February 2009

Najib dua kali mengadap, Sultan belum perkenan - Malaysiakini

Maklumat yang saya baru terima dari pihak yang boleh dipercayai , Najib telah dua kali mengadap DYMM Tuanku Sultan Perak pada pagi ini namun dia masih belum mengumumkan apa-apa keputusan yang dibincang dengan pihak Istana.

Ada kemungkinan besar DUN Perak dibubarkan atau sekurang-kurangnya 4 DUN yang bermasalah di serahkan hak kepada pengundi untuk memilih kembali wakil rakyat nya ?

Mohon semua doakan keselamatan dan kekuatan kepada YAB Menteri Besar Perak, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin tabah menghadapi ujian ini

Selanjutnya

4 comments:

Anonymous said...

apa masalah besar sgt, rakyat memilih pemimpin kerana kepimpinan ketokohan yg dia ada bukan kerana dia PAS ke UMNO ke DAP ke, PKR ke Parti Komunis ke apa2. Jika pemimpin bergabung di bawah satu parti maka satu gabungan yang majority akan memilih pemimpin mereka, seperti di Perak, Menteri Besar, & MB akan memilih EXCO dia utk merancang dan melaksanakan pembangunan. Jika majoriti tersebut lenyap, maka kumpulan majority yg lain berhak utk memilih pemimpin dan menubuhkan kerajaan baru. Ini proses demokrasi. Rakyat sudah biasa di tipu oleh pemimpin, itu perkara biasa. Pilihanraya akan datang tidak lah perlu untuk rakyat memilih calon-calon yang melompat parti tersebut. Sesungguhnya pandailah pemimpin2 yang lompat parti tersebut kerana mereka akan mendapat habuan yang besar didunia ini. Jangan pening kepala, memang tugas rakyat untuk sentiasa di rugikan oleh pemimpin2 mereka tidak kiralah walau dari parti mana.

Anonymous said...

Yang B.A.B.I menyebok tu apa hal? Siap nak buat hura-hara kat Ipoh. Dema tu tau ke orang perak idak ler pekenan langsung kat dier.

Dlm Undang2 Tubuh tak de sebut pun parti yang mendapat majoriti berhak tubuh Kerajaan. Yang boleh tubuh Kerajaan hanya ADUN yang mendapat sokongan majoriti di DUN.

Buat apa nak bubar DUN, nak perghabih duit rakyat jer. Dah tak dapat sokongan majoriti, wajar la Nizar letak jawatan bersama2 exco.

zara_meor said...

sebagai ank watan negeri Perak saya mengikuti perkembangan politik di tpt tanah tumpah darah ku.
Aneh dan lucu....dlm masa beberapa hari.....jam...mint dan saat manusia boleh berubah.Ini kerna apa? Cuba tanya dan jawap sendiri KENAPA!!!!!!!!masing2 jaga kedudukan....apakah mereka piker rakyat yang menderita? dimana tanggungjawap mereka sebagai wakil rakyat yg di amanahkan. Semenjak pilihanraya hingga kini MB Perak menghadapi bermacam-macam kerenah oleh musuh2 politik, baru beberapa bulan jadi MB belum sampai setahun!!!!!!!!

Kini setelah tumbangnya Parti barisan rakyat baru deme PUAS

Cari le penganti MB dari kalangan BN yg mempunyai karisma seperti YB Dato Seri Nizar.

Я о z ї ª ň ї said...

bengong rr najib tu..

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese