28 March 2009

Tiada perubahan jika muka lama Umno masih memimpin



Umno yang dahagakan perubahan untuk menguruskan pentadbiran Negara dengan lebih cekap dilihat masih bergantung kepada muka-muka lama yang diberi kepercayaan dalam perhimpunan agungnya.

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Ezzah Anwar berkata, perubahan hala tuju baru yang dijelaskan dalam amanat Pak Lah selaku presiden pada perhimpunan itu, ternyata tidak memberi imput yang membina di kalangan perwakilan.

Malah tokoh-tokoh Umno yang telah didapati bersalah atau disabitkan dengan politik wang dan rasuah, masih mempunyai tempat dan dipilih untuk memikul tanggungjawab sebagai pemimpin.

Katanya, pemilihan Sharizat Abdul Jalil sebagai Ketua Wanita Umno menggantikan Rafidah Aziz dikatakan tidak akan membawa sebarang perubahan dalam membela nasib rakyat dan akan kekal dengan cara lama.

“Menang ini menunjukkan ahli-ahli Umno dahagakan perubahan. Selama menjadi wakil wanita yang sama bertahun-tahun, apa yang penting di sini kita lihat, mereka adalah pemimpin yang lama dan muka-muka lama dan ini menjadikan mesej transfomasi itu sesuatu yang hambar bagi saya,” ujarnya.

Malah muka-muka yang telah didapati terlibat dengan politik wang serta rasuah tidak segan silu untuk mendapatkan sokongan daripada para perwakilan.

“Sebelum pertandingan, isu mereka yang dijatuhkan sebagai pesalah, tapi menang. Sebelumnya, ada kes rasuah, politik wang, lepas (pemilihan) masih berjaya walaupun jatuh bersalah. Jadi inilah yang akan memberi kerisauan yang amat sangat, sedangkan mereka ini akan memegang teraju kepimpinan Negara,” katanya.

Nurul Ezzah ditemui selepas mewakili ayahnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim membaca ucaptama Wacana Ekonomi Ummah dan Gerak Usahawan Siswa 2009 di Universiti Industri Selangor (Unisel), Seksyen 7 Shah Alam, hari ini.

1 comment:

ahmad kamal said...

Nurul, tanya balik kepada ayahanda Nurul, modus operandi yang macamana dilakukan, semasa Ghafar Baba terpaksa meletak jawatan pada masa itu???

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese