06 October 2010

Laporan Polis 'Siasat UMNO Besut Di Bawah Akta Hasutan'

Kelihatan Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad (Yang DiPertua PAS Kawasan Besut), Ustaz Mohd Zulkifli Kadir (Ketua Pemuda sedang memegang salinan report) dan Nik Hassan Azmi (Penolong Setiausaha)

Tempoh 24 jam telah tamat dan Umno Besut gagal membuat sebarang permohonan maaf kepada Dato' Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar negeri Kelantan.

Ekoran ceramah yang dianjurkan oleh Umno Bahagian Besut bertajuk DAP Anti Islam pada 1 Oktober, yang bertukar menjadi 'majlis maki hamun dan sumpah seranah', PAS Kawasan Besut hari ini telah membuat satu laporan polis.

Yang Dipertua PAS Besut, Ustaz Wan Azhar semalam telah memberi kata dua kepada Umno Bahagian Besut, minta maaf atas keceluparan penceramah undangan yang menghina Mursyidul Am PAS sebagai 'Tok Guru Gilo' atau menghadapi sebarang tindakan undang-undang.

Justeru hari ini 6 Oktober, Wan Azhar (Gambar - berbaju kuning) sendiri telah membuat laporan polis di balai polis daerah Besut pada jam 11.30 pagi.

"Ada kecenderungan yang sangat merbahaya, berbaur perkauman yang mampu mengheret masyarakat kepada perbalahan yang serius berasaskan tuduhan melulu tanpa asas kukuh dan bukti yang benar,"jelas Wan Azhar dalam laporan yang dikemukakan merujuk kepada perlakuan penceramah undangan Umno Besut, Abdullah Saamah.

2 comments:

al-brangi Online said...

syabas. ajar sikit muka derih tu

zainal said...

Ayooo...lu kata orang lain boleh. Orang kata lu tak boleh. Manyak boloh punya PAS atau nak bodek TokGuru.

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese