26 March 2010

ZulKulim Beri Ucapan Beli Insuran



Banyak pihak melihat tindakan Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru yang mendedahan kononnya bahawa beliau pernah diarah untuk mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri dengan kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu sebagai satu usaha mencari publisiti murahan setelah beliau di dkritik hebat dari pelagai penjuru selepas beliau dipecat dari PKR.

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution menyifatkan ucapan Zulkifli Noordin itu sebagai ucapan membeli insuran. Zulkulim didakwa cuba "bermain cantik" dan mengambil pendekatan selamat apabila membahagikan lidahnya kepada tiga untuk ketiga-tiga pihak.

"Pertama, untuk PKR, dia mendesak supaya tuduhan ke atas Ketua Umum/Ketua Pembangkang di tarik balik, untuk PAS dia memuji YAB TuanGuru Nik Aziz sebagai tokoh agama yang dia kesal sekarang ini menerima serangan bertalu-talu daripada lawan politik, untuk Najib pulak dia menyebut mengenai adanya usaha untuk melibatkan beliau kononnya untuk membuat satu pengakuan bersumpah palsu untuk membabitkan PM dan isterinya," ulas Saifuddin yang juga ahli parlimen Machang, sambil menyifatkan ucapan Saifuddin itu ibarat ucapan mengajak orang membeli insuran.

Mengenai projek 16 September, ZulKulim berkata beliau menyokong langkah Pakatan Rakyat untuk mengambil alih kerajaan pusat melalui tindakan lompat parti oleh anggota Barisan Nasional kerana selari dengan hasrat setiap parti politik yang mahu menubuhkan kerajaan.

"Secara peribadi saya rasa wajar tindakan pembangkang mengenai 16 September dan perancangan itu saya rasa tidak jadi masalah kerana sememangnya setiap parti politik hendak menubuh kerajaan. Saya tidak ada masalah dengan itu hanya mungkin sesetengan cara itu mungkin boleh 'adjust' sikit,". Biar cara itu beretika, berakhlak," kata beliau pada sidang media di lobi Parlimen.

Zulkifli yang dipecat daripada KEADILAN 16 Februari lalu kerana masalah disiplin masih menimbulkan isu 'firaun kecil' yang beliau dakwa masih wujud dalam parti itu.
Ditanya siapa dan berapa ramai 'firaun kecil' yang dimaksudkan beliau enggan memberikan sebarang butiran.

Zulkifli mendakwa beliau telah diarah untuk mengaitkan Perdana Menteri Najib Abdul Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor kepada pembunuhan Altantuya Shaariibuu.
Zulkifli turut mendedahkan beliau cuba disogok oleh pihak tertentu bagi mendapatkan akuan bersumpah membuktikan hubungan Najib dan wanita Mongol itu.

"Saya diarah mendapatkan surat akuan bersumpah membabitkan Perdana Menteri dan isteri dengan pembunuhan itu dan saya diminta buat satu surat akuan sumpah," kata wakil rakyat bebas ini.

Menyusuli pendedahan Zulkifli itu, Naib Presiden PKR Azmin Ali berkata pemerintah tidak lagi mempunyai alasan untuk tidak membuka kertas siasatan baru, bahkan masyarakat umumnya tidak menyakini kes pembunuhan Altantuya telah terjawab.

"Harus dibuktikan apakah betul seperti yang didakwa oleh Zulkifli Nordin. Saya sebagai anggota biro politik tidak pernah membuat tuduhan seperti itu, bahkan saya dan Anwar tidak mengatakan Perdana Menteri terbabit, tetapi desak satu siasatan menyeluruh," katanya.

Bagi Sivarasa Rasiah, terdapat kecurigaan-kecurigaan tertentu disebalik pembunuhan wanita Mongol ini dan berpendirian ada usaha menutup fakta-fakta tertentu.
"Semua fakta perlu disiasat tapi tidak, malah ada fakta yang tidak dibenarkan didedah di mahkamah seperti apa kaitan Musa Safri (pegawai Najib) kepada anggota-anggota polis yang membawa Altantuya," katanya.

1 comment:

coldfart said...

Buat apa lah Tuan Blogger ni buang masa membuat laporan mengenai orang seperti ini - nak menarik perhatian ke ? Setahu saya orang dah kenal dah siapa Zul ni sebenarnya dan kebanyakkan nya dah meluat dengan nya. So why you want to waste time with trash like this?

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese