20 February 2010

Utusan Malaysia putar belit Lagi Kenyataan Presiden PAS




Tidak cukup dengan memutar belit Kenyataan Presiden PAS dua hari yang lalu. Hari ini sekali lagi Utusan Malaysia meneruskan kerja jahat yang sama.

Dengan tajuk Kes liwat Anwar: Hadi selar anggota Parlimen Australia kenyataan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang selepas merasmikan Perhimpunan Pemuda Islam Kuala Terengganu, di Markas Tarbiyah PAS Kuala Ibai, jelas untuk terus melagakan pimpinan PAS itu dengan kompenan Pakatan Rakyat yang lain.

Keratan Akhbar Online.trgkini.blogspot.com/

4 comments:

Anonymous said...

Dah berpuluh tahun dalam politik, dah berpuluh kali kenyataan kena putar belit, dah berkali-kali komen yang diberi menyelamatkan UMNO yang dalam keadaan tersepit - susah sangat kah nak jawab no komen. Tak serk-serik lagi ke. Tak reti lagi ke nak bezakan mana soalan genuine dan mana soalan perangkap.

Dalam soal 50 ahli parlimen australia, Presiden PAS ada mengatakan bahawa beliau tidak akan ulas.

Apa yang aku selalu perati, setiap kali ulasannya menjadi kontraversi aka menolong UMNO, dia akan kata dia diputarbelit.

Dah berpuluh tahun dalam politik takkan tak tahu lagi bahawa utusan itu sengaja nak putarbelit kenyataannya setiap kali ada peluang. Dah sifat utusan begitu, kski putarbelit, bukan tak tahu. Mengapa nak salahkan utusan.

Kali ni aku dah tak percaya. PAS kena ingat, ahli PAS berapa kerat je berbanding dengan rakyat yang menyokong PAS untuk bersama-sama menjatuhkan UBN. Penyokong ni berbilang bangsa , cerdik dan tak makan pil walla 10 bijik sehari macam ahli-ahli PAS.

Jadi puak-puak kerajaang perpaduang dalam PAS tak payah nak main silap mata murahanlah.

bat_lapang(Bat8)

ps: ka;au aku ada no ic pemimping-pemimping kerajaan perpaduang ni, dah lama aku tolong isikan borang UMNO untuk diaorang masuk UMNO. Bukan susah...daftar online je

Edyes said...

TG Hadi Awang Perlu Mohon Maaf

MANSOR JUNUS said...

Saya mendengar komen TGHA dalam isu campurtangan asing sebagai tidak bijaksana. Cara beliau mengatur ayat membawa maksud teguran Australia supaya keadilan ditegakan keatas DSAI adalah tidak wajar kerana mencampuri urusan orang lain. Kenyataan ini boleh mengeruhkan setiakawan dalam pakatan.
Australia hanya melihat kes DSAI sebagai konspirasi politik. Justeru kes ini patut dihentikan. Rata2 rakyat jelata pun juga berpandangan serupa. Jadi apakah salahnya kalau teguran tersebut membawa hasrat untuk kebaikan. Lainlah kalau campurtangan mereka sudah bersifat menekan, mengugut atau menzalimi.

TGHA ini nampaknya hikmahnya masih kurang. Sudah banyak kali saya mengikuti komen2 beliau terlepas landasan. Seorang presiden parti Islam tak boleh lekeh macam ini.

Anonymous said...

TGHA, komen anda sudah tersasar. Kenyataan yang datang dari seorang ketua parti mesti mantap dan berpandangan jauh. Nanti kecil hati kawan2. Dulu buat kenyataan 'barang tamat tempuh' Lepas itu isu UG, lepas itu pula isu JK Disiplin. Anda patut sudah mengosongkan kerusi anda.
Ramai yang tak komen hanyalah sebab 'walak' saja. Anda sudah menjadi lialibiliti sekarang....

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin