02 November 2009

Ini kerja JAIS - Dr. Hasan Ali

Ini kerja Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), kerajaan negeri tidak boleh masuk campur, kata Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Dato' Dr. Hasan Ali merujuk penahanan bekas Mufti Perlis malam tadi.

Sebaliknya, beliau yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor berkata, semua masalah yang berkaitan dengan JAIS perlu dirujuk kepada pengarahnya, Datuk Mohammed Khusrin Munawi.

Katanya, ketika ditemui di pejabat beliau di bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, disini, selepas mengadakan mesyuarat khas bersama Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pagi tadi.

Beliau yang juga Ahli Dewan Negeri Selangor (ADUN) Gombak Setia juga menegaskan, kerajaan negeri tidak akan mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai penangkapan bekas mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainal Abidin kerana dikatakan tidak mempunyai tauliah.

Penangkapan penceramah itu dilakukan di sebuah banglo milik seorang ahli perniagaan di Taman Sri Ukay, Hulu Kelang semalam ketika menyampaikan tazkirah kepada lebih 300 hadirin.

5 comments:

toksara said...

Itu semua kerja UMNO.... mereka kali ini tak bagi peluang lagi kpd sesiapa saja yang anti kerajaan.DSAI dan beberapa golongan terutama mereka guna agama untuk politik anti kerajaan ....siap tunggu masa.

azizah said...

toksara
Tak habih-habih salahkan orang lain. Kalau tok pandai bukak you-tube, tengok macamana Badrul Amin maki-hamun Asri.

cicitHJHASSANu said...

pengarah tu anak buah khir toyo,masih tak tuko lagi...
itu memang kerja mereka,licik.

tapi malangnya kita bertindak macam siput,dah terantuk baru tergadah..

lagi malangnya tak 'tackle' masalah tu dulu,tapi bagi alasan yang 'speculated' plak...

hancorkan najib 'one' malaysia segera..jangan sembab!!!

wong said...

1 CommentClose this window Jump to comment form
wong said...
hassan ali bin ali hassan is the head of selangor religious and jais, without his instruction i doubt any officiers will act..it seemed that with the pas top leaders now investigating his role n revaluating his contribution, it would not be surprised that hassan ali is telling the pas, FLY KITES.
THIS IS A CLEAR MESSAGE, after all, it make him hero ,

now the prime minister kick another goal back to pas..this is yr boy, u sort it out!

Anonymous said...

lu cina memang benci sama Dr. Hasan Ali.... pergi jahanam lu Cina makan babi lu

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese