24 October 2009

Ketua Ulama' PAS ulas isu Muktamar Khas lontaran Mursyidul Am

Kenyataan penuh Ketua Dewan Ulama’ PAS Pusat, Dato’ Ustaz Harun Taib



Ketua Dewan Ulama PAS, Dato' Harun Taib mengatakan tulisan di Blog Dato' Nik Abdul Aziz bukan tulisan beliau kerana tiada hujah Islam dan bukan cara Dato' Nik Abdul Aziz sebagai Mursyidul Am berhujah.

Beliau lebih berpendapat ada orang lain yang menjadi dalang menulis di Blog itu untuk mengayah PAS yang sekarang bersiap sedia untuk menghadapi UMNO pada PRU-13.

Dato' Harun juga berpendapat hujah yang mengambil pendapat jalanan adalah bukan hujah dan kaedah Islam dan memang tidak bersifat seperti yang beliau kenal dengan Dato' Nik Abdul Aziz.

Beliau akan memberikan kenyataan akhbar semula jika itu benar tulisan Dato' Nik Abdul Aziz apabila di tanya wartawan TV3.

5 comments:

alfakawi said...

maaf. saya rasa pimpinan perlu smat bila berhadapan dgn media.
Yg ni mgkin blh difikirkan
http://www.selangorkini.com.my/my/berita/6739

alfakawi said...

smart

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
cicitHJHASSANu said...

udah le tu....
patut dah lama setel!!!
jangan melatah setelah kalah b pinang...memang pun dah biasa kalah,kalau dari dulu boleh istiqamah dalam perjuangan kenapa tak pase-pase hilang punca setelah menang beberapa prk lalu dan kalah kali ini,apa yang diposmotemkan???
alih-alih kerana salah buat kenyataan media,kalau nak dikira salah apa yang amenoo tak hidangkan kezaliman demi kezaliman kepada rakyat??salah rakyat memilih??atau sebenarnya cara dakwah & tarbiah kepada ahli khususnya dan rakyat amnya tidak sampai supaya rakyat tahu mana baik mana buruk mana haram mana halalnya....

apa kata kita buat muktamar 15 pusingan setahun supaya dapat mencapai target inspirasi kita....pusing dan pusing sampai pening kita pun ikut nak ghuyub fi dunia wal akhirah macam amenoo.

wallahualam....

hussin said...

camni ke std ketua dewan ulama pas? dia menuduh itu bukan tulisan tgna, mursyidul am tak tulis macam tu "tulisan di Blog Dato' Nik Abdul Aziz bukan tulisan beliau kerana tiada hujah Islam dan bukan cara Dato' Nik Abdul Aziz sebagai Mursyidul Am berhujah."

apa yang dia cuba 'perkatakan'?
1. orang lain yang menulis di blog tgna, bukan tgna.

2. sbb bukan tulisan tgna:
a. kerana tiada hujah islam
b. bukan cara mursyidul am berhujah

ulasan kdu boleh dilihat sbg satu usaha utk memperlekehkan tgna secara pribadi dan sbg mursyidul am. dlm lain perkataan, tgna tak layak duduk di situ.

wallahu'alam

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese