28 September 2009

Biar Beyonce Dedah Aurat Dulu Baru Halang



"Sekiranya beliau menunjukkan aurat dan sengaja melanggar peraturan yang dikenakan pihak berkuasa maka beliau tidak dibenarkan," Datuk Seri Dr Rais Yatim.

7 comments:

Zanie said...

Apa punya bodoh kenyataan Pak Menteri yang sekor ni. Menunjukkan betapa jahilnya dia tentang aurat dalam Islam. Oii Rais, suara tu dah aurat, tau tak!

Bukan soal dedah aurat saja yang PAS selaku parti Islam tentang, isunya ialah budaya hedonism yang dibawa oleh setiap konsert dari barat. Percampuran lelaki dan wanita, bergeseran dan hanyut dalam alunan muzik dan tarian serta nyanyian si artis..itu yang PAS tentang!

PAS memang konsisten sejak dari dulu lagi dan tidak akan berkompromi dengan suara-suara yang mahu membisukan teguran PAS; sama ada dari pihak sebelah sana atau sesama rakan di sebelah sini.
Muzik adalah haram kerana ia menghanyutkan manusia dari mengingati Allah, apatah lagi dengan percampuran lelaki dan wanita yang bukan muhrim, apalagi dengan mempertontonkan tarian erotik dan pakaian menjolok mata!

Dan kesan selepas konsert selalunya berakhir dengan pesta maksiat. Ini hakikat dan pernah ditimbulkan dalam media. jangan buat tak tahu!

Abuarif said...

Kalau ye pun awak tu mentri jangan tunjukan kuasa hingga tertunjuk kejahilan pasal agama Islam.Bila masa Si Beyonce buat persembahan dengan menutup aurat?Dicadangkan Rais Yatim masuk belajar di Kelas KAFA supaya dia tahu macammana menutup aurat dalam Islam.

Media Cyber said...

kesiannya korang berdua ni ... dah taksub ke ape?

Media Cyber said...

kalau suara tu dah aurat? kenapa pas selama ni menyalak tak habis2 bila ada election?? ape bodoh punya statement zanie ni.. tu berlambak penyanyi perempuan dlm msia ni tak nak halang ke??? pas parti islam TAIK! islam dipergunakan dalam PAS utk kepentingan POLITIK!

Anonymous said...

Bagaimane nak halang kalau kerajaan yang benarkan penyanyi2 tak kira lelaki dan perempuan melalak, buat maksiat dan mendedahkan aurat? Kerajaan selaku pemerintah sepatutnya menyekat ttp digalakkan lagi dgn menteri yg jahil bab agama. Jgn ditimbulkan soal politik di sini sbb aurat dah dinyatakan sejelas-jelasnya dlm al-quran. Cuma kite saje yg buat tak tahu atau tak nak tahu sbb hanyut dgn duniawi...

Zanie said...

mediacyber,

PAS menyalak dalam election sebab nak berkempen! Suara untuk berkempen bukan auratlah bodoh! Pulak tu suara lelaki, suara lelaki bukan aurat. Suara perempuan kalau dilagukan walau sekadar baca al-quran hukumnya haram didengar lelaki bukan muhrim!

Heran saya, benda paling asas begini pun tak tahu! Patutlah sokong BN, sama bodoh macam pak menterinya!

Zanie said...

PAS tak halang penyaynyi wanita? Sapa kata? Tak dengarkah kamu setiapkali nak dibuat konsert di negeri Kelantan dan terengganu pasti pemuda PAS akan membantah. Pernah kamu dengar ada konsert rock kat Kelantan?

PAS boleh menghalang kalau parti itu berkuasa. Di peringkat pusat sapa yang berkuasa? Dalam hal ini PAS hanya boleh menunjuk perasaan..hanya setakat itu.

Kalau kamu bukan Islam, meh sini aku nak cerita. Islam bukan macam agsma lain. Islam bukan agama ritual. Tidak ada pemisahan antara politik dan Islam. Politik adalah sebahagian dari Islam sebab Islam itu cara hidup! kamu masuk dalam Islam bermakna kamu akur kepada semua yang disyariatkan dalam al Quran dan hadits. Termasuk cara kamu bersosial, makan minum, menjatuhkan hukuman apatah lagi berpolitik. Tidak timbul PAS mencampur adukkan politik dengan agama. bagi PAS, parti poltik hanyalah wadah untuk menjalankan perintah tuhan, iaitu mendirikan sebuah negara berpaksikan Islam sepertimana yang termaktub dalam Al quran dan hadits. Untuk pengetahuan kamu, memperjuangkan sebuah negara negara Islam adalah wajib bagi semua umat Islam. Menentangnya, kamu jatuh kufur!

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin