19 July 2009

Anwar sekali lagi bidas SPRM yang bias



Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi membidas SPRM yang bersikap berat sebelah dalam menjalankan amanah rakyat.

SPRM bingkas menyerbu dan menyiasat apa-apa laporan berkaitan dengan Pakatan Rakyat tetapi seolah-olah memejam mata apabila bersangkut paut dengan pimpinan UMNO Barisan Nasional.

Berucap semasa forum ‘The Truth Behinds The Scandals" anjuran Parti Keadilan Rakyat di Hotel Sunway, An war meminta semua rakyat semua peringkat bangun dan menyatakan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan seluruh pimpinan UMNO dan BN "enough and enough", tiada lagi kematian yang meragukan, tiada lagi korupsi, tiada lagi ketidak adilan dan tiada lagi skandal.

Terbaru di dalam keghairahan SPRM diperkuda oleh UMNO BN nyawa seorang anak muda tergadai yang mengundang rasa tidak puashati di kalangan rakyat berbagai peringkat.

Datuk Seri Anwar menyatakan jika ada di kalangan mereka menghormati dan menghargai nyawa rakyat, sudah pasti mereka berjumpa keluarga si mati mengucapkan takziah tetapi ini tidak berlaku.

Dalam pada itu, pengumumam kemasukan bekas Presiden MCA, Dato’ Chua Jui Meng ke dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR), mendapat sokongan orang ramai dan rata-rata mengatakan Chua telah membuat keputusan yang terbaik dalam pemilihan parti politik.

Sementara itu, beliau juga memandang sinis apa jua keputusan yang dicapai dalam parti komponen BN apabila sesuatu mesyuarat diadakan.

No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese