09 July 2009

Abe Uji dari Kacamata Seorang Isteri

“Abe Uji adalah seorang yang sangat penyayang.” Itulah kesimpulan paling tepat yang terpacul daripada mulut isteri calon PAS Manek Urai, Puan Haminah Mahmood.


Ketika ditemuramah oleh wakil Team IT Muslimat, beliau memberitahu, “ Abe Uji seorang yang peramah, penuh kasih-sayang dan cukup mesra dengan anak-anak. Malahan anak-anak lebih rapat dengan beliau berbanding dengan Kak Nah.”

“Setiap pagi Abe Uji akan melakukan perkara yang sama sebagai usahawan ikan di Kuala Krai. Awal-awal pagi lagi pemandu beliau akan ke Pengkalan Kubor untuk mengambil stok ikan. Apabila kembali, Abe Uji akan membahagikan ikan-ikan tersebut kepada pemborong-pemborong di pasar. Waktu petang pula, beliau akan ke pasar sekali lagi untuk mengutip wang.

calon bersama isteri dan anak-anak


Bagi anak-anak, sesungguhnya tiada yang pelik pada perlantikan ayahanda mereka sebagai calon PAS. Anak-anak sudah biasa dengan kesibukan ayahanda kerana beliau sememangnya seorang ahli parti yang patuh sebelum ini. Namun di celah-celah kesibukan, Abe Uji berjaya membahagikan masa sebaiknya dan tidak pernah mengabaikan kasih-sayang terhadap keluarga.

keluarga besar Saudara Fauzi Abdullah


”Kami sekeluarga memang gembira dengan pencalonan beliau. Bukan kerana gila kuasa tetapi kami gembira kerana rakyat telah memberi kepercayaan terhadap beliau.” Luah Kak Nah mengakhiri temubual dengan Team IT Muslimat kelmarin.


No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese