13 June 2009

Anwar : Tidak timbul isu Kerajaan Perpaduan

PAS telah menjelaskan pandangan dengan sebaiknya. Kita sedia berbincang Umno/BN dengan syarat hentikan kezaliman, bebaskan badan kehakiman dan pastikan pilihanraya yang bebas dan adil.

Ketua Umum PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim mengulas isu kerajaan perpaduan yang diutarakan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sehingga mencetuskan andaiaan bahawa parti Islam itu berniat bergabung dengan Umno.

“Kalau ini semangat yang ada, tidak ada masalah untuk kita berbincang. Tidak timbul isu yang diwarkan-warkan, (iaitu) kerajaan perpaduan,” tegas Anwar.

“Tidak timbul isu kerajaan perpaduan. Isu kerajaan perpaduan tidak berbangkit sama sekali,” tegas beliau dalam ucapannya di Kongres Nasional Khas PKR di Nilai hari ini.

“Selepas Muktamar PAS, saya hubungi Ustaz Abdul Hadi dan berbincang panjang. Kita akan jelaskan melalui kenyataan media yang bakal dikeluarkan,” tambahnya.

1 comment:

Anonymous said...

RPK is just one of the many pro Opposition blogger promoting a dangerous trend of values in Malaysia. Take a look at the comments section in RPK's website or any pro Pakatan site. All these promote hatred, anger and extremism. http://manifestogwl.blogspot.com/2009/06/rpk-and-blogosphere.html

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese