30 May 2009

Temubual CheguBard - semasa disoal-siasat Polis.



badrul hisham shaharin altantuya police questioning 290509 01Temubual eksklusif bersama CheguBard tentang waran tangkap yang dikeluarkan terhadap beliau oleh pihak polis. Penerangan beliau semasa disoal-siasat oleh pihak polis. daristesyenmaya

Selanjutnya

1 comment:

Anonymous said...

Pastikan PAS menjadi badan dakwah yang kukuh, seperti mana al-Arqam pada suatu ketika dahulu. Adakan KPI untuk Pemuda PAS, yakni salah satu KPI mereka adalah membawa dakwah Islam di pedalaman Sabah dan Sarawak, Islamkan sebanyak mungkin orang-orang asli di sana. Buatkan juga sasaran berkenaan berapa ramai ahli-ahli PAS yang akan berhenti menghisap rokok pada setiap tahun atau pada setiap bulan atas kesedaran bahawa merokok adalah jelas hukumnya iaitu haram. Sasarkan juga berapa ramai ahli DAP yang akan masuk Islam pada setiap tahun, serta pastikan program dakwah kepada ahli-ahli DAP tentang Islam sentiasa berjalan sepanjang masa, dan bukan semata-mata bekerjasama dengan DAP dalam soal kepentingan politik sahaja. Islamkan juga mereka, jika benar PAS mahu menegakkan Islam.




Nasrudin juga harus berani menegur dan bercakap benar kepada para penceramah PAS bahawa membuka aib pemimpin UMNO dalam ceramah-ceramah politik mereka adalah dosa besar, dan tidak boleh dihalalkan sama sekali. Jika pemimpin PAS mahu menasihat pemimpin yang zalim ada kaedah dan caranya, dan bukan cara yang diamalkan oleh Mat Sabu dan Mahfuz Omar selama ini.
Saya nak tambah syarat bagi mana-mana ahli PAS yang berminat untuk memimpin PAS, tak cukup dengan syarat beriman, bertaqwa dan berilmu. PAS perlu menambah syarat tersebut menjadi sebegini, "Beriman, Bertaqwa, Berilmu, Beramal dan Bijaksana". Mengapa saya tambah "Bijaksana",? kerana kebanyakan pemimpin PAS mudah dimomok dan ditipu oleh Anwar Ibrahim dan pemimpin-pemimpin DAP. Padahalnya, inilah musuh-musuh utama PAS pada awal tahun 80-an dan 90-an. Saya doakan untuk masa yang akan datang pilihlah pemimpin PAS yang bijaksana, bukan bertaqwa semata-mata.

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese