29 May 2009

Che GuBard Ke IPD Bukit Mertajam Beri Keterangan Berhubung Dakwaan Hasutan

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat, Badrul Hisham Shahrin menghadirkan diri di ibupejabat kontinjen polis (IPK) Bukit Mertajam di Bandar Baru Perda pukul 3.30 petang tadi untuk memberi kenyataan berhubung dakwaan terdapat beberapa laporan polis terhadap ucapan beliau semasa kempen pilihan raya kecil N12 Penanti baru-baru ini.

Semalam beliau yang lebih dikenali sebagai Che'GuBard dihubungi oleh seorang yang memperkenalkan diri sebagai Pegawai Penyiasat Kanan IPD Seberang Perai Utara yang memberikan arahan supaya hadir memberikan kenyataan di IPD Bukit Mertajam secepat mungkin.

Tengahari semalam kira kira pukul 2.30 petang sekumpulan anggota polis dikatakan telah pergi ke rumah beliau di Bangi dan Seremban.

Adik ipar beliau juga memberitahu polis telah menyampaikan amaran pada pukul 7 malam supaya Che'GuBard pergi ke IPD Bukit Mertajam kerana akan didakewa esok.

Beliau didakwa melanggar undang-undang yang disabitkan di bawah Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan dan Seksyen 500 (1)(b) Kanun Keseksaan.

No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese