18 April 2009

Sivakumar gantung Setiausaha DUN Perak

Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V.Sivakumar hari ini menggantung jawatan Setiausaha Dewan, Abdullah Antong Sabri yang mengeluarkan notis memanggil Sidang Dewan pada 7 Mei depan tanpa pengetahuannya.

Sehubungan itu Sivakumar juga akan menulis kepada pejabat Sultan Azlan Shah bagi mendapatkan pengesahan sama ada tarikh itu telah diperkenankan baginda.

“Saya sebagai Yang Dipertua Dewan tidak tahu tentang notis sidang. Tidakkah ini pelik. Ada yang tak kena. Adakah ini satu usaha memperkecil-kecilkan atau memperbodoh-bodohkan institusi speaker,” ujarnya.

Sivakumar berkata, tindakan Abdullah mengeluarkan notis itu tanpa mendapat persetujuan Speaker melanggar peraturan Dewan Undangan Negeri Perak dan tidak sah.

Beliau berkata, pihaknya menunggu jawapan daripada Pejabat Sultan Perak untuk mengambil tindakan selanjutnya, termasuk mendapatkan tarikh baru mesyuarat Dewan Undangan Negeri Perak.

Semalam, Abdullah atas sifatnya sebagai Setiausaha Dewan Undangan Negeri Perak telah mengeluarkan notis mesyuarat kepada semua ahli Dewan Undangan Negeri untuk menghadiri sidang dewan pada 7 Mei depan.

1 comment:

Anonymous said...

Kenapa lah bingung sangat sampai Speaker tak diberitau.Mcm lwn bola,raja dah dijemput tapi referee yang nak mengadili perlawanan tak diberitau.Referee tak ada,nak lwn bola apa.Mcm tulah umpamanya,kalau dah Speaker tak ada sapa yang nak mengendalikan Persidangan dewan.BetoiX keja bodoh,tak semengah punya orang.Cuai.Kalau k/tangan K`jaan dah boleh diambik tindakan dibawah bab kecuaian.

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese