10 April 2009

Nizar di jadual menghadap Sultan Perak pada 19 April.

Sejurus kemenangan Nizar Jamauluddin di Bukit Gantang, ia sekaligus membuktikan bahawa rakyat tetap di belakang Nizar dan membuktikan rakyat telah mnenolak kepimpinan Zambry dan ia juga merupakan isyarat yang jelas kepada Istana bahawa referendum rakyat Bukit Gantang mestilah dihormati oleh semua pihak.

Menteri Besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin di jadual akan menghadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah pada 19 April ini.

Pertemuan ini adalah untuk menghadiri jemputan dari pihak istana bagi menghadiri majlis penganugerahan bintang-bintang kebesaran pada tarikh tersebut sempena sambutan keputeraan baginda baru-baru ini.

Nizar juga memberitahu dimana beliau telah mengutus sepucuk surat kepada pihak istana bagi mendapatkan tarikh yang sesuai bagi mengadap Tuanku Sultan untuk mempersembahkan cadangan pembubaran DUN agar dapat baginda memberi pertimbangan yang sewajarnya.

Di samping itu hasil keputusan persidangan tergempar DUN yang diadakan di bawah pokok 3 Mach lalu juga akan dipersembahkan kepada Tuanku dimana hasil persidangan tersebut di mana ahlki ahlki dewan telahmemberi sokongan terhadap Datuk Seri Mohammad Nizar sebagai Menteri Besar, membubarkan DUN bagi membolehkan pilihan raya negeri diadakan dan membenarkan Speaker, V. sivakumar mengambil tindakan terhadap polis, Menteri Dalam Negeri (ketika itu Datuk Seri Syed Hamid Albar), Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Datuk Dr Abdul Rahman Hashim bertindak menghina Dewan serta menghalang sidang tergempar tersebut di jalankan.

Jika Dewan tidak bersidang maka secara Automatik ianya akan di bubarkan maka pilihan raya Negeri Perak akan di adakan.- Malayadaily

1 comment:

Unknown said...

Assalamulaikum kepada para mujahid dan mujahidah dokan kepada Allah!!!! agar perkara ini benar-benar....amin ya Allah,Amin Ya Allah..Amin Ya Allah...

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese