11 February 2009

UMNO Vs Rakyat - Malaysiakini

Demonstrasi oleh kira-kira 300 orang ahli UMNO Bahagian Ulu Langat (10 Februari 2009)
Venue : Plaza Citra, Kajang

(Suasana di luar 'Residensi Rakyat')
Himpunan 100,000 bagi menyokong kerajaan Pakatan Rakyat di 'Residensi Rakyat', Ipoh (5 Februari 2009)

3 comments:

bungaraya said...

Jelas jelas makalah blog ini cuba mengambarkan satu dakyah yang fitnah sifatnya dan propaganda peranannya. Untuk mungkin kebaikan kepada Pakatan Rakyat.
1. UMNO ITU RAKYAT YANG BERJAYA. DAN BUKAN SPT YANG DIGAMBARKAN UMNO VS RAKYAT OLEH PENULIS. SELAMA INI YANG MEMBANGUNKAN RAKYAT MELAYU ADALAH UMNO DAN BUKAN PAS. KENAPA MESTI IRI HATI DAN DENGKI. ANAK-ANAK PAS JUGA SEKOLAH TINGGI-TINGGI DAN BOLEH BERJAYA DALAM BERNIAGA. ANAK-ANAK PAS JUGA HEBAT-HEBAT DUDUK DALAM PEMERINTAHAN UMNO YANG JUGA ADALAH MERUPAKAN RAKYAT. dAN AHLI UMNO ADALAH RAKYAT MERHAIN YANG CINTA KEPADA BANGSA DAN AGAMANYA.
gAMBARAN 100,000.00 DEMOSTRASI YANG DIANJUR PAKATAN ITU ADALAH HANYA ANGAN-ANGAN KOSONG TETAPI DITULIS SPT BENAR-BENAR YANG HADIR SEJUMALAH 100,000 ORANG TERSEBUT. iTU DUSTA DAN FITNAH. yANG HADIR CUMA BEBERAPA RATUS ORANG SAHAJA.
JIKA UMNO DIGAMBARKAN TIDAK MENDPT SAMBUTAN. ITU JUGA SALAH. SAMBUTAN PERJUANGAN UMNO TELAH BERSEMARAK SEJAK MERDEKA HINGGA KINI.
INILAH PERANGAN PENULIS PENYOKONG PAKATAN. SELALU MENGELIRUKAN DAN MENYELEWENGKAN FAKTA SEBENAR APABILA MENULIS DALAM MAKALAH MAUPUN BLOG. KURANG AJAR.

Anonymous said...

Kepada bungaraya,

Saya adalah seorang rakyat perak yagn biasa. dalam masa sepuluh bulan Pakatan Rakyat memerintah, memang telah banyak perubahan yang dilakukan untuk membantu rakyat rakyat yang miskin dari semua bangsa. YB Nizar memang samgat dikagumi kewibawaannya dan dihormati oleh majoriti rakyat Perak. Saya sendiri menyaksikan seramai hampir 70 000 warga Perak dari berbilang bangsa dan kelas sosial membanjiri rumah YB Nizar pada malam berkenaan untuk memberi sokongan moral kepadanya. Walaupun pihak polis menutup semua jalan jalan utama ke kediaman MB tetapi rakayat Perak tetap berpusu pusu datang dan sanggup berjalan kaki sehingga 4-5km. Selama 17 tahun saya tinggal di Ipoh, sya tidak pernah melihat keadaan ini semasa pemerintahan BN. Itulah perbezaannya antara BN dan Pakatan Rakyat. Saya pasti kalau Pakatan Rakyat yang memerintah, rakyat dan negara akan lebih maju lagi.

Anonymous said...

kepada bungaraya,
ambo melihat akan komen yang dibuat oleh demo, yang mana ambo rasa sangat menarik. Komen yang dibuat menggambarkan tahap pemikiran demo, kalaupun tidak mewakili keseluruhan tahap pemikiran orang yang mendokong perjuangan UMNO. Sangat dangkal dan pendek akal.....! Demo membicarakan soal anak-anak PAS yang berjaya yang kononnya dilahirkan oleh UMNO, yang membangunkan negara adalah UMNO dan bukannya PAS dan penulis blog ini iri hati dan dengki. Ini adalah contoh hujah dari orang yang menerima bulat-bulat akan apa yang dikatakan pemimpin mereka yang seolah-olah tidak bertamaddun. Memberikan pendidikan kepada rakyat, membangunkan negara adalah tanggungjawab mana-mana kerajaanlah bungaraya yang bengong, bukan tanggungjawab UMNO, itu duit kerajaanlah bodoh, bukan duit UMNO, kalau tak reti, mari ke kota baru, tengok bagaimana PAS memerintah.......!

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese