09 February 2009

Perak: Antara Dua Wajah - Malaysiakini

Melihat wajah kedua-kedua MB yang ada sekarang ini (Nizar Vs Zambry) sudah cukup untuk kita melihat masa depan Perak. Bukan menghina warna kulit tapi itulah hakikatnya bahawa cahaya keimanan seseorang yang ikhlas itu terpancar dari riak wajahnya yang akan masuk ke hati setiap orang yang memandangnya.

Kulit gelap bukan bermakna hati mereka gelap, tapi tiadanya cahaya pada wajah itu Allah yang tunjukkan. Bermakna jika wajahnya dilihat tidak bercahaya pada pandangan rakyat itu sudah cukup mengambarkan pada mereka kegelapan hati pemimpin Kudeta mereka ini.

Soal iman dan taqwa itu Allah yang tentukan. Tapi orang-orang yang beriman itu adalah datang dari kalangan mereka yang tidak menzalimi rakyat.


2 comments:

Anonymous said...

Saudara,

Kalau saudara seorang Islam,banyaklah bertaubat,contohi Karpal Singh yang lebih mulia suruh Anuar Ibrahim bertaubat...! Hitam itu menawan,putih itu tak bermaya.Keimanan itu dapat dilihat melalui tindakan bukan saja pada muka.kadang-kadang kita dapat saksikan penjenayah yang sedang dibicara dimahkamah syariah ..'alim serta warak je rupanya'...tapi adakah dia orang yang beriman...??

yang tak menghina kurniaan Allah

Anonymous said...

Bila aku terbaca komen ni nampak sangat,Anonymous cetek agama, aku belajar dari dulu sampai sekarang, ustaz pun ada mengatakan kalau seseorang itu beriman apa bila kita melihat mukanya, kita akan berasa tenang. Mana ko belajar suruh tengok tingkah laku, ni ko mesti spesis sama macam diorang buta hati sebab tu ko tak mendapat melihat cahaya keimanan seseorang. Jangan kerja dunia je

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese