23 February 2009

Malam ini: HIMPUNAN & IKRAR, MANSUHKAN PPSMI - Malaysiakini

Tempat : Dewan Perhimpunan Cina Selangor
Waktu : 9.00 malam

Program ini akan dihadiri antaranya:
Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang
- Presiden PAS
Dato' Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum KeADILan
Dato' Hassan Ahmad - Pengerusi GMP
Sdr. Mohd Azmi Abdul Hamid - Presiden Teras
Sdr. Dinsman - Penggiat Teater
Sdr. Ahmad Lutfi Othman - Pengarang
dan Wakil-Wakil NGO.

Semua di persilakan datang.

Lajnah Pendidikan PAS anjur 'Himpunan mansuhkan PPSMI' 23 Feb

KUALA LUMPUR - Lajnah Pendidikan PAS Pusat akan menganjurkan 'Himpunan dan Ikrar : Mansuhkan PPSMI' pada 23 Februari ini di Dewan Perhimpunan Cina Selangor.

Menurut jurucakapnya, Shamsul Kamal Idris himpunan ini akan diadakan pada jam 9.00 malam dan dijangka 100,000 akan hadir.

Kata Shamsul Kamal, himpunan ini sebagai satu usaha untuk mengajak semua ahli-ahli PAS dan orang ramai bagi menyatakan solidariti dan sokong membantah penggunaan Bahasa Inggeris dalam pengajaran mata pelajaran Sains dan Matematik (PPSMI).

PPSMI katanya membawa kesan yang negatif ke atas pencapaian keputusan peperiksaan pelajar-pelajar Melayu khususnya di luar bandar.

"Merasai himpitan ini, program ini dirangka adalah sebagai satu usaha awal mengumpul momentum semua ahli PAS dan orang ramai untuk ke perhimpunan besar-besaran 100,000 orang yang dianjurkan oleh Gabungan Mansuhkan PPSMI (GMP) yang akan diadakan pada 7-Mac-2009 di ibunegara tidak lami lagi," katanya.

Program ini akan dihadiri pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat antaranya, Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang; Ketua Umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim; Pengerusi GMP, Dato' Hassan Ahmad, Presiden Teras, Mohd Azmi Abdul Hamid; Penggiat Teater, Che Shamsudin Othman (Dinsman), Ahmad Lutfi Othman dan Wakil-Wakil NGO.

Majlis akan bermula dengan Ucapan Pengarah Program, Salleh Farmin dan diikuti Ucapan Aluan Dato' Abu Bakar Chik selaku Pengerusi Lajnah Pendidikan PAS Pusat dan diselangi dengan pembacaan sajak oleh Dinsman.

Sebelum ucap utama, satu bacaan 'Sinopsis Perjuangan Bahasa' akan dipersembahkan dan diikuti dengan bacaan Ikrar Mansuhkan PPSMI oleh pimpinan-pimpinan yang dilantik, katanya.- PAS.org.my

No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese