22 February 2009

Anak Pengerusi SPRM Ditangkap - Malaysiakini

Anak kepada Ahmad Said Hamdan Pengerusi Suruhanjaya Rasuah Malaysia bernama AHMAD SHAUQI BIN AHMAD SAID yang bekerja sebagai seorang Juruterbang MAS telah ditangkap dan didenda oleh mahkamah Australia kerana kesalahan membawa masuk bahan lucah kanak-kanak bawah umur (child ponography) ke negara Australia .

Ahmad Shauqi bin Ahmad Said kelihatan digari di Mahkamah Majistret Adelaide kerana dituduh mengimpot bahan yang dilarang.

Pegawai kastam Australia menahan Shauqi yang berumur 25 tahun di Lapangan Terbang Antarabangsa Adelaide semalam, selepas pihak berkuasa kastam menemui 3 fail video mengandungi bahan lucah kanak-kanak bawah umur.

Video-video itu bertajuk "Reped (sic) Virgin', "10-Year Old" dan "High School Students."

"Bahan-bahan itu menjijikkan dan sangat tidak boleh diterima - sesiapa yang baik akan menerima kesan buruknya," kata Majistret Simon Smart.

Mr Smart berkata terdapat satu adegan rogol yang memaparkan seorang kanak-kanak perempuan bawah 18 tahun yang dipaksa untuk mengadakan hubungan seks dengan seorang lelaki yang lebih tua usianya.

Sementara itu, Syarikat Penerbangan MAS telah menggantung Ahmad Shauqi nombor kakitangannya 1086993 daripada melakukan penerbangan bagi membolehkan satu siasatan dalaman diambil oleh syarikat penerbangan nasional berkenaan.

Berita mengenai kejadian ini tidak dilaporkan oleh media massa arus perdana di negera ini.

Beberapa forum di internet melihat kehinaan yang menimpa Ahmad Said Hamdan ini adalah sebagai satu "balasan" terhadap sikap Pengerusi SPRM yang telah menjadi bahan kritikan rakyat yang dianggap terlalu "banyak melakukan kesalahan pilih kasih dan bias" di dalam tindakannya.

Baru-baru ini Ahmad Said Hamdan dengan terang-terangan telah melakukan kesalahan apabila dilihat cuba bertindak mencemarkan nama-nama pemimpin Pakatan Rakyat dengan membuat kenyataan berbaur politik.

"Beliau akan terus ditimpa kehinaan dan keaiban jika beliau tidak berhenti dari melakukan kerja-kerja hina bagi pihak UMNO/BN, kita akan berdoa agar Allah akan dedahkan kebenarannya," tegas seorang forummer yang berang dengan gelagat pengampu-pengampu seperti Ahmad Said hamdan ini. - Greenboc (link)

13 comments:

Anonymous said...

Pasai apa TV tiga suku tidak buat liputan mengenai berita ini????Pilih kasih....Padan muka,itulah nak malukan orang lain tapi diri sendiri yang malu.Lebih baik letak jawatan kerana anak sendiri tak bermoral tapi nak tangkap orang lain pula.Inilah balasan tuhan namanya.

Anonymous said...

Salam sahabat, dari berita ini dgn mudah kita boleh buat kesimpulan iaitu bos SPRM ni terlalu banyak membuat dosa dan anaya kepada rakyat dan bangsa serta terlalu banyak bagi anak2 makan dari hasil2 yang syak dan haram. Sang kelembai

Mr. Smith said...

Thanks for exposing this hypocrite's family secret.

It reflects on the family. When the father himself has no integrity, honor, dignity what can one expect from his son. Like father, like son.

Yes, God is there to punish evil doers. Ultimately, UMNO leaders will have to face the wrath of God. But, do they believe in God, I wonder.

Anonymous said...

bapak borek, anak rintik.
like father like son..both idiot!

Anonymous said...

itulah, makan gaji dut haram, besarkan anak pakai duit haram. Dah tua perangai macam haram jadah.Kalau kes kereta lembu kelajuan penyiasatan macam kilat. Tapi laporan rasuah Barisan Najis dan sekutu serta para penjilat duburnya terus campak dalam tong sampah. Saya merayu pada DSAI kalau dah jadi PM malaysia nanti, kita kasi 'peluang' bos SPRM ni 8-9tahun kat ISA.

Anonymous said...

Sebok sangat nak mengaibkan pemimpin Palatan di muka bumi gak. Jadinya tak sempat nak nasihat anak.

Atau, gaji yang diperolehinya haram digunakan untuk membeli makan untuk anak. Haram kerana pilih kasih menyiasat kes rasuah antara orang UMNO/BN dengan orang Pakatan

Vesu said...

TUHAN maha Kaya. Ini lah yang dikatakan keruntuhan akhlak. Imej negara tergadai kerana anak2 yang dibesarkan akibat poooor parenting . Bila hal macam ini berlaku setengah pihak contohnya ibu atau bapa kepada laki2 ini yang jadi public image kena undur atau letak jawatan .... apa macam?

slyderrose said...

TV 3/4 nak tayang apa?. Depa kan 3/4. Mana betui. Yg betui tak keluar, yg keluar hanya yg tak betui. Memang betui TV3/4 tidak betui maaa.

Malu, malu ahmad said...nak malukan orang dia sendiri dah malu, he, he, he..

mn said...

Ok jangan buang masa lagi, rakyat perlu berhimpun secara aman desak Ahmad Said letak jawatan.

Macam mana nak jaga perangai rakyat, kalau perangai anak sendiri pun tak boleh nak dijaga?

Haji A. Ali, HS said...

Salam,

Bukan setakat Pengerusi SPRM je kita kena tukar, kita tukar sekali MB Haram di Perak itu sekali.

Anonymous said...

Patutlah jadi hamba umno...ish,ish,ish

Anonymous said...

Tuhan dah nak tunjuk....diberikan tunai dan tak tunggu-tunggu lagi. Itulah bahana barua UMNO. Aku rasa orang yang kedua Najis...diikuti Zamri ..... Lepas tu ALLAH turunkan bala pada pemimpin-pemimpin UMNO yang korup. ALLAH juga membuat perancanganNYA.Kalau barua tu tak nak letak jawatan..aku haramkan duit bayaran cukai aku untuk dimakan oleh anak bininya.

Anonymous said...

huhuhuhu.. tu laa dia.. nak aku komen ke kes nie???? sendiri mau ingat!!!

memalukan.. nafsu jenis apa laa manusia nie.. banyak sgt kot makan duit HARAM.. sebab tu bila besar jadi perangai macam nie.. perangai HARAMJADAH!!!!

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese