11 September 2008

Ops Sept 16: 4 pemimpin PKR ke Taiwan - Malaysiakini

Empat pemimpin PKR akan berlepas ke Taiwan esok dalam usaha untuk menemui ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang sebelum ini telah bersetuju untuk melompat menyertai Pakatan Rakyat di bawah pelan 16 September.
.
Buat masa ini, keempat-empat mereka terdiri daripada Naib Presiden PKR, Dr Lee Boon Chye; Ketua Penerangan, Tian Chua, Timbalan Pengarah Pilihanraya PKR, Fuziah Salleh dan pakar strategi parti itu, Saifuddin Nasution.
.
Menurut Tian, keputusan untuk ke Taiwan itu dibuat dalam mesyuarat biro politik parti itu hari ini, yang dipengarusikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.
.
"Kita perlu berbincang butir-butir terperinci rancangan mengambil alih kuasa, dengan ahli-ahli Parlimen BN. Anwar tidak perlu pergi sendiri (ke Taiwan)," kata Tian.
.
Keempat pemimpin PKR itu dikatakan akan menemui sebahagian daripada 49 ahli Parlimen BN itu yang menyertai lawatan sambil belajar, yang dianjurkan secara tergesa-gesa oleh Kelab Penyokong Barisan Nasional, untuk meninjau industri pertanian di Taiwan.
.
Kumpulan ahli Parlimen BN itu berlepas ke Taiwan pada 7 September lalu dan hanya dijadualkan pulang pada 19 September depan - tiga hari selepas tarikh 16 September - yang menurut Anwar, tarikh bagi Pakatan mengambil alih kerajaan pusat.
.
TERKINI ! HOT!
Empat pemimpin Parti Keadilan Rakyat akan terbang ke Taiwan esok untuk bertemu dengan ahli-ahli parlimen Barisan Nasional. Mereka ingin menemui para YB yang terdahulu telah bersetuju untuk meninggalkan Barisan Nasional dan masuk ke dalam Pakatan Rakyat.
.
Mereka yang dijangkan pergi ke Taiwan esok ialah Naib Presiden PKR Dr Lee Boon Chye, YB Saifuddin Nasution, YB Fuziah Salleh dan Ketua Penerangan PKR Tian Chua. - Tukar Tiub
.
...Gambar boring dari imageshack.us

No comments:

Anda mungkin juga meminati:

Blog Widget by LinkWithin
EnglishFrenchGermanSpainPortugueseRussianDutchItalianChinese SimplifiedArabicKoreanJapanese